Novellás kihívás - 13. nap


Húzott témakártya: Egy számodra kedves ország (nem Japán)

Gyerekként költöztem el a családommal Japánból. Amerikában telepedtünk le, de mindig is érdekeltek az országok. Gyerekként folyton a térképeket bújtam, az interneten minden oldalt felkutattam, ami az adott országról szólt. Először jött Spanyolország.

Odavoltam a bikákért, a vörös posztóért, a kajáért, a nevezetességekért. Néha már ott tartottam, hogy halooweenkor spanyolnak öltöztem be. A nyelv persze csak ímmel-ámmal ment. Tudtam mondani egy-két mondatot, megértettem, mit akarnak, de valahogy soha nem jutottam el odáig, hogy nyelvvizsga szintűen űzzem.

Ezek után jött Anglia. A történelme fogott meg igazán, hogyan is jöttek át az óceánon, lett végül Amerika egy jó időre angol gyarmat, valamint még az előtte és utána lévő történelem is igazán érdekelt. A szokások, a főzőtudományuk is egészen elbűvölt, ahogy az akcentusuk is. Az iskolában persze sokszor tanultunk róla, de úgy igazán nem vették komolyan. Az a rengeteg esszé… jaj!

Utána jött Korea és a többi Ázsiai ország. A saját országom kultúráját, valamint azok történelmét tanulmányoztam át. Rengeteget olvastam az iskola mellett, de még a Garrisonban is. A könyvtár ugyan annyira nem bővelkedett benne, de szerencsére az elektronikus könyvtárban már megtalálhattam a számomra érdekes könyveket.

A lányommal pedig eljutottam végre Angliába, azon belül is Londonba. A kicsi kincsemet persze egyből elragadta a látvány. A hagyományos, fekete taxik, később a Buchingham palota, a híd, a Harry Potter helyszínek, a könyvesboltok. A délután tejjel felöntött tea viszont annyira nem tetszett már neki. De azért hősiesen megitta. Az apró sütemények, szendvicsek már annál inkább elnyerték a tetszését.

Több mint három hetet töltöttünk Angliában. Bejártuk a legnagyobb nevezetességeket, Wales, Skócia, a rengeteg vár és a vidéki élet egy-egy jellemzője, amit autókázás közben láttunk. Nem sokban különbözött persze a Cormérán lévő farmunktól, de attól még érdekes volt látni, ahogy a kőkerítéssel körbevett telkek mögül egyszerű emberek mosolyognak ránk.

A szűk kis utcák, a magasba ívelő házak elámítottak minket, mindenhol betört a természet, s már-már egy 19. századi Angliában kezdtem érezni magamat, ahol nem a legjobb ruhámban mentem ki az utcára. Már csak a megvető tekintetű lordok és ladyk hiányoznak.

A lányom persze totálisan elcsábult. Azt se tudta hova kapja a fejét. Még az eső sem zavarta. Folyamatosan fotózott, akár csak én, helyi embereket kérdezett meg a főztjükről, a hagyományaikról, s lelkesen jegyzetelt mindent, ami csak a kezeügyébe akadt. Imádtam nézni, ahogy vigyorogva néz körbe, csillog a tekintete, valahányszor egy érdekes műemlék megfogja.

-      Ez gyönyörű – suttogja, ahogy a szeme elé emeli a kamerát, majd lefotózza Londont az alkonyati fényben. – London tényleg csodás, apa! Ha nem szeretném azért a Cormérát, amiért, akkor ez lenne az első hely, ahová költöznék.

-      Még az eső ellenére is? – kérdezem az égre mutatva, ahonnan tegnap este még dézsaként ömlött a városra az eső.

-      Még annak ellenére is – toppant egy aprót előttem. Felkuncogok, átkarolom a vállát, majd egy cuppanós puszit nyomok a homlokára.

-      Kis kalandvágyó lánykám! – nevetgélem, ahogy megcsap minket a hűvösödő levegő.

A három hetes szünetünk alatt hatalmas mennyiségű képet és videót készítettünk, egy teljes bőröndnyi szuvenírt vettünk, készítettünk – könyvek, bögrék, naptárak, festékek, ecsetek, stb. -, s olyan kipihentek lettünk a végére a rengeteg fürdő és túra után, hogy mikor elindultunk hazafelé, már szomorkodtunk. Jól éreztük magunkat, s visszavágytunk már akkor is.

-   Ide még egyszer eljövünk! – fogadkozik a lányom az anyósülésen mellettem.

-   Áh-áh. Előbb nézzük meg a többit, amit a térképen bejelöltünk – emelgetem meg a szemöldökömet, mire felnevet.

-   Úgy lesz, Oroszlán! – neveti tovább.

Utolsóként még lenéztünk a fényárban úszó Londonra, majd elindultunk hazafelé, a Cormérára.

Megjegyzések