Novellás kihívás - 6. nap


Húzott témakártya: Zenéhez


Félek benyitni. Hallom a nevetésed a másik oldalról. Jól érzed magadat. Eldiskurálsz a múltbéli csapattal, köztük a régi énemmel is. Nevetsz a vicceiken, hallgatod őket, mikor mesélnek. Ismerem őket, tudom, milyenek, s mégsem merek benyitni hozzád, kislányom. Féléve nem láttalak, nem hallottam a hangodat, senki nem szólított „Nagy Oroszlánnak”, s most, hogy bemehetnék, két karomba zárhatnálak, képtelen vagyok udvariasan bekopogni, bemenni, s megtenni.
Pedig nagyon akarom.

Keith is már unszol, rágja a fülemet, hogy menjek be hozzád, de valahányszor megállok a kórházi ajtód előtt elfog a pánik, s mindig fülem-farkam behúzva elsunnyogok. Mitől félek? Attól, hogy törés van közöttünk, hogy ez a félév elszakított tőled annyira, hogy nem találunk vissza hétköznapokba, amiket annyira szeretek.

A gyomrom görcsbe rándul, ha arra gondolok, hogy mennyi mindent kellett volna megtennem. Kerestelek, árkon-bokron át, minden nyomot megragadtam, amit csak tudtam, s mégis, úgy érzem, mintha nem tettem volna semmit sem érted. Reszketek, ahogy elképzelem, ahogy találkozik a tekintetünk, s mondanom kell valamit, tennem kell valamit.

De mit?

Leblokkol az agyam, nem tudok egyetlen ép-kéz láb mondatot kitalálni, mit is tehetnék. Főleg előttük. Úgy érzem, kezdek megbolondulni. Mióta csak megszülették vigyáztam rád, óvtalak, ha valami bajod esett, segítettem felállni. Ahogy te is nekem. Hány éjszakát sírtam át depressziótól szendvedve?

„Senkinek nem vagy jó!”

„Miért nem haltál meg!”

„Nem vagy elé értékes senkinek!”

Te mindig rám szóltál:”Hagyd abba!”  Nehéz volt, de megtettem. Mert ott voltál, hogy bizonyítsd, érek valamit. S most, hogy bizonyítanom kellene nekem is, hogy nélküled is érek valamit, képtelen vagyok a legegyszerűbb lépést megtenni. Levezetek egy konferenciát, stratégiát találok ki, de képtelen vagyok a saját lányomat a karjaimba kapni, miután félév után nem láttam.

Félév. Mintha ezer éve lett volna, hogy elváltunk egymástól, mondván tavaszra itthon vagyok! S nem így lett. A hajóm lerobbant, te utánam indultál, a kapu elragadott, én pedig hiába kutattam, nem értem vele semmit. Egy részem beleroppant az aggodalomba, egy részem pedig kapálózott a remény után, hogy sikerül, visszahozlak. De nem így lett.

Félek, Kis Oroszlán. Apád fél. Mert szükséged lett volna rá, s ő hiába úszta át az óceánt, forgatta fel a földet, az univerzumot utánad, nem ért el vele semmit. Még neked esett bajod, hogy hazajöjj. Nekem kellene ott feküdnöm, törött lábbal, repedt karral, fejsérüléssel, nem neked.

Persze mondhatnák: „Ő miért ne tehetné meg?” Mert nem ez a dolga a gyereknek. Nekem kellene oltalmaznom őt, ameddig csak él. Nekem kellene a háta mögött állni, ha szüksége van rám, nem fordítva.

De mégis… most, ahogy gyáva nyúlként ismét elmenekülök az ajtód elől, arra gondolok, hogy milyen jó lenne most, ha a nyakam köré fonnád a karom, köszöntenél, s összeraknád darabkáira hullott lelkemet.

Mert tudod, már egy jó ideje te vagy az oka, hogy még élek. A válás, a Voltron és az előtte való időszak felőrölte a lelkem egy részét. Láttam dolgokat, átéltem dolgokat, s sok volt. Férjhez mentem, azt hittem boldog lehetek, de végül egy hiba miatt, az én hibám miatt az is tönkrement.
Utána jöttél te.

Folyton mosolyogtál, utánam gögyögtél, a mellkasomon aludtál. Mikor kimondtad „apa”, kicsi hiányzott hozzá, hogy bőgve omoljak össze a padlón, mintha maga az Atyaúristen szállt volna le elém. Te vagy, aki egyben tart engem. Szégyen vagy sem… Összetörtem. S te, édes kicsi lányom, te tartod bennem a lelket.

Ám jelen pillanatban, túlságosan is ég a pofám ahhoz, hogy bemenjek hozzád. Szégyellem, hogy ennyire használhatatlan vagyok, hogy még egy ilyen egyszerűséget sem tudok megtenni, minthogy bemegyek hozzád, s üdvözöllek itthon.

-      Shiro! – szól utánam Keith, de lerázom magamról. Nem akarok vele beszélni, senkivel nem akarok.

A lakásig rohanok, magamra zárom az ajtót, s berongyolok a fürdőbe. A torkomat folytja a bűntudat, a szomorúság és a szégyen. Tudod, kincsem, néha úgy érzem jobbat érdemelnél. Egy olyan apát, egy olyan világot, ahol te tündökölhetsz, ahol nem kell vigyáznod rám. Ahogy járhatod a magad útját. Pedig tudom, hogy hülyeség. Te is ezt mondanád. Tudom, mit mondanál, de nem akarom elhinni. Nem lehet lehetséges, hogy így gondolkodj. Nem érdemellek meg. Örülök, hogy vagy nekem, de néha kevésnek érzem magamat ennyit szeretethez. Valaki másnak kellene adnod, valaki olyannak, aki méltó rá.

Oh, egek.

Miért te vagy az ok? Az egyetlen ok, hogy még levegőt vegyek ma?


Megjegyzések