Novellás kihívás - 8. nap


Húzott témakártya: Képhez írj!

New Snow Pictures, Photos, and Images for Facebook, Tumblr, Pinterest, and TwitterEgyedül voltam. A lakás melegében egyedül hallgattam az éjszakai hangokat. A fűtőcsövek pattogását, a padló roppanását és a kanalam egyenletes csilingelését, ahogy a bögre oldalához érintettem. A fotelemben ülve nézek ki az ablakon, ahogy szakad a hó. December van, a lányom már alszik az ágyában. Most múlt négy és fél hónapos, igazi tündér. Aprócska ujjaival vágyakozva nyúlt a karácsonyfa felé, az ajándékát pedig egyből magához ölelte.

Az első karácsonyom volt vele, és imádtam minden egyes pillanatát. A reggelt, amikor átjöttek a többiek, hogy a lányommal együtt ünnepeljenek, a vacsorát, ahol azonnal összekente magát. Majd később az ajándékozás, amikor egy aranyos fagyöngyös zöld rugdalódzót kapott, más babaholmival együtt.

Az egész csapat agyon dögönyözte, kényeztette a gyerekemet, aki csak kacagva, vigyorogva figyelte a rengeteg ismerős arcot. Pidge volt az első, aki magához ölelte. Szinte elolvadt, ahogy a lányom aranyosan rámosolyodott. Onnantól még nekem, az apjának is nehezemre megszerezni a saját gyerekemet, ha már csak azért is, hogy pelenkát cseréljek neki.

-      Pidge! – szóltam rá az említettre. – Szeretném tisztába tenni! – Pidge ártatlanul rám pillantott, ajka lebiggyedt, de hagyta, hogy visszavegyem a gyerekemet, aki kilenc óra felé, már eléggé álmoskásan feküdt Pidge karjaiban. – Na, gyere.

Minden gond nélkül tisztába tettem, kicsit lemosdattam, majd ráadtam a pizsamáját. Még énekelnem sem kellett, hogy elaludjon. Betettem a kiságyába, s szinte pillanatok alatt szundizott. Azért a biztonság kedvéért bekapcsoltam neki az altatóforgót az ágy felett, de szinte biztos voltam benne, nem lesz rá túl nagy szükség.

A többiek persze szomorúak voltak, mert annyira aranyos a lányom számukra, hogy még babusgatták volna egy kicsit. De hát, ha alvás van, akkor alvás van. Viszont a karácsony nagyon jóra sikeredett. Igazi családias hangulat kerített minket hatalmába, s csak beszélgettünk és beszélgettünk. Este tizenegy óra volt, mire mindenki hazament, s egyedül maradtam a babával.

Elaludni viszont nem tudtam. Egész nap készülődtem, jól éreztem magamat, a lányom is. De most, hogy a kicsi már alszik, egyedül vagyok, képtelen vagyok elvonatkoztatni tőle. Szorosabbra húzom magamon a pokrócot, felhúzom a térdemet. Elnézem egy ideig még a hóesést egy darabig, majd végig néztem a lakáson. Akkoriban még a Földön laktunk egy kellemes kis lakásban, úgy egy órányira a Garrison városi központjától, ahol akkoriban dolgoztam.

A kicsi lakásban volt két háló, egy nappali, konyha és egy fürdő. Elég volt két embernek, plusz, nem kellett messze mennem, ha a lányom éjszaka felébredt. Ám akkor, azon az estén valahogy nagyobbnak éreztem ezt a teret. Ijesztőnek, ahogy ott ültem a félhomályban.

A karácsonyt mindig is szerettem a hangulata miatt, ám ahogy teltek az évek, és már nem a családommal töltöttem, elveszett a varázsa. Nem tudtam úgy örülni neki. A csapat ugyan visszahozta valamennyire ezt az állapotot, de nem volt olyan, mint régen. A lányom, persze visszahozott sok mindent az életembe, sok mindenre meg is tanított az évek alatt, de attól még a karácsony nem lett ugyanolyan.

Néha visszanézem a régi felvételeket, amiket még tudatlan gyerekként élveztem az életet, ám most, hogy paladinként előre tekintek, már minden más. Most is esik a hó a Földön, hatalmas pelyhekben hull alá, a fákon megáll, a táj pedig fehérbe borul.
Garrisonos kölcsönlakásban már világít a karácsonyfa, terjeng a mézeskalács és a finom sütemények illata, a fahéj és az alma átható illata. Kellemes a karácsony az idén, igazi mesébe illő.

-      Apu! – elfordulok az ablaktól, a lányomra nézek, aki az idén is a kedvenc fekete Voltronos pulóverében és vörös cicanadrágban flangál a lakásban egész nap. Fekete haját kiengedte, csak egy vörös masni tűzött hátul bele. – Kész a karácsonyi vacsora. Jössz?

-      Jövök, kincsem.

A karácsony már soha nem lesz olyan, mint mikor gyerek voltam. De valakinek még széppé tehetem.

Megjegyzések