Novellás kihívás - 19. nap


Húzott témakártya: Cselekedet

Megütötted. Összetörte a szívemet, fájdalmat okozott nekem, pedig csak kijelentettem az álláspontomat, te pedig magadból kikelve egyszerűen behúztál neki egy orbitálisat. Ledermedtem, el sem akartam hinni, hogy ilyet tettél. Eddig mindig olyan higgadt és kíméletes voltál, s most, amikor a múltam visszaköszönt, hirtelen elvesztetted a fejed.

Sírva fakadtál. Ordibáltál Adammal. Mindent a szemébe olvastál, amit életed során tettem érted. Adam pedig arcára szorított kézzel hátrált a padlón. Pedig nem is közelítettél felé. Inkább hozzám hátráltál, remegve, megtörten. Belekapaszkodtál a karomba, majd utasítottad Adamat, hogy távozzon. Nem tette meg.

Inkább felállt, majd ő is teli torokból üvölteni kezdett. Pocskondiázott, csúfolt, én pedig nem álltam. Vettem egy mély levegőt, félretettem az érzéseimet. Eltemettem magamban az érzéseket, olyan mélyre, amennyire csak tudtam. Majd a pozíciómba kapaszkodva befogadtam vele a száját.

Minden egyes szó fájt. Minden egyes szikrázó tekintet belevájt a régi sebeimbe, de nem adom a lányomat. Ő fontosabb az életemben, mint Adam. Másom nincs már amúgy sem. Erősen megmarkoltam az asztalt, majd kiutasítottam az irodámból. Hülledezve, nagyokat pislogva nézett rám, mintha én ütöttem volna meg. Nagyobb csapást mértem rá, mint a lányom. Ott sebeztem meg, amiről tapasztalatból tudom, hogy nehezen gyógyul.

Miután Adam kiment, még azzal a lendülettel, lementettem a saját test kamerámról a felvételt, majd a jelentést is megírtam. Egyenesen ment a felsővezetésnek. A hányinger kerülgetett, kissé szédültem is, de megtettem. Remegő kézzel nyomtam le az entert, majd dőltem hátra.

Beletúrtam a hajamba, nyeltem a nyálamat, pislogtam visszafelé a könnyeket, ahogy csak lehetett. Mégis kipottyant egy-egy darab. Fájt a vádaskodása, fájt az igazságtalansága. Meg sem hallgatott.

-      Apa – tette a lányom a vállamra a kezét. – Vegyél mély levegőt. Kérlek, muszáj lenyugodnod.

Igyekezett csitítani, elérni, hogy ne kapjak azonnal rohamot. De nem ment. Gombóccá gömbölyödtem a székemben, egyre csak ziháltam, kapkodtam a levegőt össze-vissza. A képek egymás után jöttek a fejembe, amiket Adammel töltöttem. Elárult, becsapott. Ordítani akartam, a legközelebbi sarokba kuporogni a saját bánatommal, fájdalmammal. Azonban a világ összemosódott előttem, s nagy eséllyel elvesztettem az eszméletemet.

A következő, ami elém tárult, az a kórház hófehér plafonja. Arcomon a lélegeztető maszk, s még csak nem is az a fajta, amiket az ember a filmeken lát, hanem az, aminek egy része lemegy a torkomon, másik része pedig az orromba megy. Levegőt kaptam már, a gép gondoskodott róla, hogy minden esetben kapjak. Azonban a pánikom kevésbé múlt el.

A lányom persze azonnal hozzám rohant, s ismét csitítgatni kezdett. Ezúttal sikerrel. Mellém bújt, én pedig ösztönösen átkaroltam. Akárcsak kiskorában, amikor rémálma volt. Szép lassan lenyugodtam, a remegésem ugyan nem múlt el, de legalább a rohamom csitult.

-      Nyugi. Nem jön be – suttogta a teremben, ahol csak a szívmonitor és a lélegeztetőgép csipogása hallatszódik csak. – Megérdemelte azt a pofont. Újra megtenném, ha kellene.

Válaszolni persze nem tudtam, csak szorosabban hozzábújtam a lányomhoz. Az agyam kattogni kezdett, ahogy elcsendesültem. Ha akkor, nem válaszolok Adamnek, nem fogadom el, hogy bejöjjön az irodámba beszélni velem, akkor ez mind nem történik meg. Egyetlen rossz cselekedet volt a részemről, s azt nem csak én iszom meg, hanem a gyerekem is.

Megjegyzések