Novellás kihívás - 21. nap


Húzott témakártya: Csalódás

Egy hírt közöltél velem. Azonban fel sem fogtad, hogy ezzel darabokra törted a szívemet. Évek óta összejártunk, közös eseményeken vettünk részt, s még szeretkeztünk is, valahányszor alkalmunk volt rá. De te megragadtál ott, hogy a saját nememhez vonzódom, s csak azért bújok veled ágyba, mert a gyermekem anyja vagy, kötelességem.

Azt hittem ennél jobban ismersz. Hogy észreveszed, mennyire szeretlek, hogy mennyire rádöbbentettél arra, hogy nem csak a férfiakat, hanem a nőket is szeretem. Hogy csak a megfelelő emberre kellett várom, aki elő hozza belőlem a szenvedélyt és a szerelmet egy nő iránt.

Azonban te nem vetted észre, s most gyermeket vársz valaki mástól. Mintha suttba dobtad volna az összes eddig eltöltött napot. Mintha azok a szerelmes szavak, azok az egymásnak elsuttogott félszavak nem érnének semmit. Mintha nem feküdtünk volna egymás mellett reggelente, nem forgattuk volna fel az ágyat, szobát, mikor egymásnak estünk. A reggeli kávézások, a sok nevetés, a sok egymással töltött, pillanat… meg sem történt volna?

Csak egy álom lett volna, amit én képzeltem be magamnak? Mert, ha igen, akkor kérem vissza. Vissza akarok oda menni. Oda, ahol még az enyém voltál, ahol tényleg úgy élhettem mindennapjaimat, hogy egy reggeli üzenettel köszöntöttél, hogy szívemnek hívtál, míg én imádom a nevedet kimondani.

Emlékszem, amikor reggel ébredésnél mindig megcsókoltad a vállamat, s mikor morogva másik oldalamra fordultam, átkaroltalak, apró puszikkal borítottad el a nyakamat, végül megcsókoltál. Akkor beszéltünk egymásról. Hogyan folytassuk, mi legyen velünk.
Minden a szemetesben landolt. Minden!

Könnyeimmel küszködve vigyorgok a vacsorán. Gratulálunk nektek, tapsolunk, majd a poharunkat emeljük rátok. Igyekszem tartani magamat, nem kibukni, de ahogy telik az este egyre nehezebben megy. Végül este fél tizenegykor a holnapi munkára hivatkozva kimentem magamat a buliból.

Otthon pedig amint hazaérek, összecsuklom. A lányom kap el az ajtóban, kérdezget, segíteni próbál, de csak a fejemet rázom. Nem bírom felfogni, ami történt. Lenyelem a könnyeimet, türelmet kérek a lányomtól, s elzárkózom.

Csalódtam benned. Néhány napig egyedül maradok. Megkérem a lányomat, hagyjon nekem némi teret. Nagyon szükségem van erre. Ahogy telnek a napok lassan felfogom, mi is történt körülöttem, lenyugszom, megszokom azt a magányt, ami még a kislányom születése előtt övezte napjaimat. Mélyeket lélegzem, hallgatom az esőcseppeket koppanni az ablakon.

-      Apa – kopog be hozzám a lányom. – Kész az ebéd! – Ideje tovább lépni, Shirogane.  

Kimászom az ágyból, egy pár másodpercig nézem a borús időjárást odakint, majd elkezdem újból az életemet. Nélküled, ki a lányom anyja vagy. Nélküled megyek tovább. Nem lesz egyszerű, fájni fog néha, mikor rád nézek, de túl fogom élni. Mint ahogy mindent ebben az életben.

Megjegyzések