Újrakezdés - 12. fejezet


Húzott témakártya: Könyvtár

Szavak: harmónia, smink, csók, hajol, nyit, üt, gyertya, zsebkendő, gyógyszer, idő

A nyár tovább telik. Az időjárás forró, a város szinte kiürül napközbenre, ahogy az emberek keresik a hűvös, légkondícionált helyeket. Én magam mégis egy kávéház teraszán ülök, kezemben egy könyvvel, előttem pedig egy kellemes mangós smoothieval. Élvezem a napfényét, feltöltődöm, ahogy várom, hogy megérkezzen a randi partnerem. Ugyanis úgy döntöttem, hogy évekig egy burokban tartottam magamat a suli miatt, így most, hogy újrakezdhettem mindent, megpróbálkozok mással is.

Szolid sminket dobtam fel magamra, hiszen mégis csak nyár van, így nem akarok megsülni még ez alatt. Egy zsebkendőt markolászva olvasok, kényelmesen, közben néha az órámra pillantok. Korán jöttem, nem akartam késni. A busz így is olyan volt, mint egy hering parti. Látszik, hogy nyár van, és mindenki megy a strandra. Sokaknál láttam fürdőruhát, strandlabdát, flip-flop papucsot, talán én is hamarosan ellátogatok oda. Ám előbb… Késik. A srác késik. Ez már rossz jel. De az is lehet, hogy spanyol, és eleve késik fél órát, mivel úgy illik.

Bár, kötve hiszem. Egészen magyar neve volt. Martin Ádám. Mindig is csodáltam azokat az embereket, akiknek olyan nevük van, mintha két keresztnevet kapott volna, és a vezetéknév az elveszett volna. Igazán azokban az országokban üt a dolog, ahol a keresztnév elől van, hátul pedig a vezetéknév. Ott döntsd el, hogy akkor most melyik. Mindenesetre azért nem is irigylem őket, pont az előbb megnevezett dolgok miatt. Jó lesz nekem a Szebeni Solar is.

Egy órát ülök végül a kávézó teraszán, be is fejezem a könyvemet, s úgy határozok, hogy kár erre a szerencsétlenre várni. Bemegyek a kávézóba, és csengetek a pultosnak, aki kihajolva a pult alól, udvariasan megkérdezi, hogy miben segíthet. Bemondom melyik asztalnál ültem, mire ő kikeresi a gépből a rendelés számomat, majd kifizetem a fogyasztásomat. Kedvesen mosolyogva távozom, hónom alatt a könyvemmel, vállamon a kis táskámmal.

Kisétálva a kávézóból egyenesen a könyvtár felé veszem az irányt. Na, nem az embereknek fent tartottba, hanem elsőnek a mágus könyvtárba. Röpke fél óra utazással, egy kis trükkel, máris ott vagyok. Az orromat rögvest megcsapja a régi könyvek, a gyertyaviasz illata. Beljebb lépek, s kedvesen köszönök a könyvtáros hölgynek, aki csak elismerően biccent nekem, amikor a mágia teremből előhalászom a kiolvasott, visszahozott könyveimet.

-      Nos, ezúttal is mágia könyveket fogsz kivenni, Solar? – kérdezi tőlem kedvesen Pots.

-      Talán. De lehet, most vadászok valami kedves kis regényt – kuncogok fel, majd ellököm magamat a pulttól. – Legalább egy kútba ugrott randi után legyen valami romantikus. S hátha a könyv megcsókolja a lelkemet a végén.

Pots felnevet, majd csak a fejét csóválva int nekem, hogy menjek csak. Meg is teszem, s végre elveszek a harmóniában, ami azonnal megszáll, ahogy a csend körbe ölel. Utam egyenesen a mágia könyvekhez vezet negyedik szinte. Ahogy felérek a lépcső tetejére, nem is látom a főfolyosó végét, az oldalsó sorok is szinte ezer felé ágaznak. Egy végtelen könyvtár, szokták mondani a mesterek, akik már az ezres kort is megérték, s még nekik sem sikerült mindent végig olvasniuk, ami ebben a hatalmas föld alatti könyvtárban található. Az íróasztalok többségénél ülnek, de annyira el vannak veszve a lapokban, hogy észre sem veszik, ahogy elmegyek mellettük, egyenesen a 52. sorhoz masírozva.

Itt vannak ugyanis azok a mágiával foglalkozó könyvek, melyek az utazással foglalkoznak. Legyen az akár a boszorkányok jól ismert seprűje, a Harry Potterből ismert hopponálás, vagy akár a Narutóban látható villámszerű ugrás. Itt keresek gyógyszert a lelkem azon darabkájának, aki már javában Japánban élt, dolgozott és békés jövőt tervezett magának egyedül.

A mágusok világában ugyanis nagyon nehéz párt találni. Nem azért, mert nem lennénk elegen mágiával felszerelkezve, vagy talán hiány lenne akár a férfiak, akár a nők oldaláról. Nem. Itt az idő a gond. A mágusoknak korlátalan idejük van hátra. Halhatatlanok. Örökre húsz évesek maradunk, a testünk megőrzi azt az alakját, ahogy akkor kinéztünk. A haj, a köröm továbbra is nő, ahogy mindenki másnál, azonban soha nem fogok megőszülni, soha nem lesz hajlott a hátam, ráncos a bőröm.
Ez aggasztja a mágus ifjoncokat elsőnek. Ezzel kell elsődlegesen megküzdeniük, mikor elérik ezt a kort. Én is, amikor ez megtörtént, azonnal idejöttem. Kinyitottam a szinte már rongyosra olvasott kódexet, s tényleg ezt olvashattam benne. S ahogy teltek az évek láttam is, hogy semmi nem történik.

El kellett bújnom a világ elől. Szorgosan dolgoztam hát a mesterem mellett, felépítettem a magam jövedelmét, birodalmát, hogy mikor eljön az idő, akkor elvonulhassak a világ elől. De nem csak ez az egy gond van a mágusoknál. Lazán kezelnek mindent. Többségük annyira megmámorosodik, hogy szabad, azt tesz, amit akar, hogy elfeledkezik arról, hogy bár halhatatlanok vagyunk, nem lehet az időt megállítani. Elrohan mellettünk, más lesz, s már csak arra ocsudunk fel, hogy máris ezerévesek vagyunk, s még mindig ugyan azt csináljuk.

A könyvtár is ilyen. A végtelenbe nyúlik. Számtalan tudás rejtezik itt, ezernyi élet története, s mégis… valakinek soha nem tudjuk meg az életét.


Megjegyzések