Novellás kihívás - 12. nap


Húzott témakártya: Ahol szerepet kap egy kellemetlen emlék (sajátom, megjegyzésben)

Kisiskolás kadét voltam. A teremben ültem, és épp gazdasági óra volt. Mutatókról és különböző gazdasági hatásokról tanultunk. Hogy minek? Arra már magam sem emlékszem. Benne volt a tantervben, hogy nekünk márpedig gazdaságot kell tanulnunk, tudnunk kell hogyan is működik, még akkor is, ha pilótának tanulunk.

Egy jó pilótának, egy jövőbeli vezetőnek, tudnia kell ezeket a dolgokat, még akkor is, ha soha nem fog gazdasági területen dolgozni. Ha mást nem a való életben, felnőttként fogjátok igazán hasznát venni”

Hangoztatta mindig a tanárom valahányszor mélyebbre akart menni, mint a tankönyvben benne volt. Utólag persze hálás vagyok, hogy megtanultam helyesen kezelni a pénzemet, érteni, mit is jelent egy változás. Azonban akkor, majd megölt az unalom. Néha elkalandozott a tekintetem, és tizennégy évesen elkezdtem firkálgatni a füzetem szélére, a lapra, ahol csak lehetett. Már épp azon gondolkodtam, hogy kérek egy külön rajzos füzetet, hogy abba alkothassak.

Művész ugyan nem voltam, de azért egész jól rajzoltam akkoriban. Ezen kapott rajta a tanár. Néztem magam elé, épp egy homokóra alakját satíroztam, amikor egyszer csak mellettem termett a tanár. Észre sem vettem, csak rajzoltam tovább. A csendre lettem figyelmes később. Megdermedtem, körbenéztem, majd letettem a tollat. Lesütött szemmel beletúrtam a hajamba. A tanár pedig csak ennyit mondott:

-      Hagyjuk a művész urat talán alkotni? – hangja inkább volt játékos, mintsem leszidó. Folytatta az óráját.

Azóta pedig inkább az ablakon bámulok ki srégen, ha unatkozom.


(Eredetileg könyvet olvastam osztályfőnöki órán, de a többi úgy igaz, ahogy van.)

Megjegyzések