Újrakezdés - 10. fejezet


Húzott témakártya: Állat

Szavak: gyerek, autó, kar, apa, csizma, közel, idő, bújás, játék, alvás

Valaha volt egy kutyám. Egy kis schnauzer volt. Alig voltam hét, amikor apa átvitt minket a kettővel arrébb lévő faluba, hogy átvegyük. Először nem tudtam, hogy apa mit akar. Anya is titokzatosan tekintgetett rám, én pedig csak pislogtam rá. Akkor sem értettem semmit, amikor autóba ültünk, és csak mentünk és mentünk. Apa megengedte, hogy lehúzzam az ablakot, és úgy nézzek ki rajta. Imádtam a menetszelet.

Persze, melyik gyerek nem szereti, ha játszhat a széllel, miközben mennek előre az autóba? Mutasson nekem valaki egy olyan embert. Végig nevettem az utat, akárcsak a kétéves öcsém. Cumival a szájában röhögött, ugrándozott, miközben elhagytunk a mezőket, a házakat, amiket nem jegyeztem meg. A tűzoltóság viszont megmaradt.

Anya még mutatta is, hogy nézzem milyen szép pirosak az autók, hogy a bácsik milyen nagy nadrágban járkálnak még ilyen melegben is. Nyár volt ugyanis. Még arra is emlékszem, hogy egy lilás-fehér blúz volt rajtam, rövidnadrággal és szandállal. A hajam pedig szabadon lengett a szélben. Még akkor is, amikor kiszálltam a kocsiból, és apa megmutatta, hogy hova megyünk.

Kisállat kereskedés.

Izgatottság lett rajtam úrrá, és máris vártam, hogy vajon milyen állatka fog velünk hazajönni. Kérdezem is aput, de azt mondja, hogy meglepetés. Kézen fogott, és bevitt a boltba. Öcsém persze azonnal elbűvölődött a sok csivitelő, ugató, ugrándozó állatka láttán. Én magam is kutattam, hogy mégis mi lehet az, ami majd otthon fog lenni nálunk.

Rengeteg kennelben látok macskákat, kutyusokat, az akváriumokban pedig a halacskák vidáman úszkáltak a meleg nyár ellenére is. Az eladónő kedvesen mosolygott a szüleimre, miközben apám a pulthoz ment, és bemondta a nevét.  A hölgy kikeresett valamit a könyvében, és már el is ment hátra.

Apuék előre lefoglalták volna az állatkát? Megeshet. Ám addig, míg vártunk, addig megnézhettem a többi állatot. A nyuszikat, a degukat, a madarakat a ketrecükben. Élvezettel néztem őket, s elképzeltem, hogy milyen lenne, ha nálunk lenne mondjuk az egyik nyuszi. Milyen élete lenne. Előre elképzeltem, ahogy a ketrecében rohangál, hozzám bújik, ugrándozik és élvezi az életet.

-      Solar – szólított apám, és én máris ott teremtem mellette. – Csukd be a szemedet. – Engedelmeskedtem, majd úgy helyezte a karomat, hogy rátudja tenni az állatkát. Puha volt és szőrös, én pedig nagyon boldog. – Rendben, kinyithatod.

S ott volt ő. Jack, akit apám a Jack a kalóz című meséről nevezett el. Az én nevemen volt, az enyém volt. Aprócska volt, fekete, én pedig majd megbolondultam érte. Megsimogattam, vakargattam a füle tövét, ő pedig a kocsiban felmászott a vállamra, és a fülemet kezdte el nyalogatni. Otthon pedig belemászott apám motoros csizmájába, mert tetszett neki. Ezek után szoba kutyusnak lett nevelve, gyakorta aludt az ágyam alatt, játszottunk délutánonként, amikor hazaértem a suliból. Jack egyszerűen aranyos volt, szófogadó és hűséges. Anyám mégis kinti kutyává tette, amikor elváltak aputól.

Emlékszem, amikor először aludt kint, akkor olyan volt, mintha mérföldekre lenne, mégis közel. Hiányoltam a szuszogását az ágyam alól, de nem szállhattam szembe anyámmal. Jobban féltem tőle, mint a tűztől. Így Jackből kerti kutya lett.

S most is, ahogy belépek a kapun a kiruccanásom után hangos csaholással, farok csóválva jön oda hozzám, hogy játsszunk, vakargassam meg a füle tövét, hagy érezze még a benti légkört egy ideig.

Megjegyzések