Újrakezdés - 14. fejezet


Húzott témakártya: Egy számodra sokat jelentő kép

Szavak: érzés, néz, takaró, bögre, szív, gondolat, irány, hangulat, határ, szerelem

Ahogy itthon ülök, s nézem az esőt megszáll a meghittség érzése. Elveszek az eső kopogásában, a fülledt levegőben, élvezem kivételesen a csendet. Csak én és az öcsém vagyunk itthon, anya elment dolgozni. Az öcsém szokásához híven a számítógép képernyőjét nézi, ahogy játszik. Ha olyan hangulatban lennék nagy eséllyel én is azon lógnék animéket falva, de valahogy a gondolat, most nem csábít.

Nézem az ablakon keresztül, ahogy egyre jobban szakad, s hirtelen mintha valaki megcsípett volna, megrohamoz egy emlék. Eszembe jut az a januári nap, amikor hasonló helyzetben voltam. Akkor alig voltam 15 éves. Egy bögre volt mellettem az asztalon, rettenetesen unatkoztam, nem volt internet, és szerettem volna valami hasznosat csinálni.

Így takaróba bugyoláltam magamat, és elkezdtem nézni egy már oly sokszor látott filmet. Ám hamar abbahagytam. Már tudtam mi lesz a vége, s már kockáról kockára tudtam, hogy a főhős mit fog tenni. Hagytam az egészet. Helyette elhatározásra jutottam. Zaklatott voltam, épp felvételiztem a középiskolába, rengeteg nyomás ért a záróvizsgák miatt. S már egy ideje gyűlt bennem a stressz.

Írni kezdtem.

Csak vakon a világba. Összehordtam minden féle hülyeséget, ami csak az eszembe jutott. Órákig írtam, éjfél is elmúlt már, mire képes voltam az első regénykezdeményemet létrehozni. Nagy lelkesedésemben feltöltöttem arra az oldalra, ami a későbbiekben meghatározta az életemet. Balgaságomban töröltem is, így elveszett az a szedett-vedett írás.

De már tudtam az irányt merre akarok menni.

Elkezdtem hát egy másik történetet, majd még egyet, s még egyet. Minden félébe belekezdtem, ami csak az eszembe jutott, de a legtöbb zsákutcába futott, nem volt elég jó. Szünetet tartottam, jobbnak láttam pihentetni mielőtt még kiégetem magamat, hiszen szerettem csinálni. Élveztem, ahogy a papíron megelevenednek a fejemben látott képkockák, ahogy elnyerik végleges alakjukat.

Filmeket, sorozatokat néztek, olvastam, és végül egy kép segített igazán abban, hogy megvalósuljon a nagy terv. Elnéztem a képet, felidéztem a filmet belőle, s tovább gondoltam, láttam magam előtt a jeleneteket, a szereplők vigyorát, a fényeket, a helyzetet, ahonnan kiindulunk, s írni kezdtem úgy, mint még soha. Elragadott a hév, vitt tovább, én pedig örömmel öltem bele minden bánatomat, örömömet.

Ekkor talált rám a szerelem is.

A szívem megtelt ezzel az érzéssel, elvarázsolt, megbűvölt, s nem engedett el. Felidéztem a mosolyát, eljátszottam a gondolattal, hogy ő és én. De nem tettem érte semmit. A szívem majd belesajdult a határba, amit húztam, de tartottam magamat. Óvtam a titkomat, s csak ebbe az egy regénybe építettem bele a lényét. Amit láttam.

Ő lett a férfi karakterem alapja, ő lett az, aki megolvasztotta a szívemet nap mint nap. Álmodoztam róla, elmerengtem, ám hamar le is álltam. Egy álomképbe veszélyes beleszeretni, hiszen, ha meglátod a valóját, akkor a kép összetörik, s ahol addig vad tűz égett, ott csak hideg hamu fog maradni.

Írtam.

Írtam.

Álmodoztam.

Elvesztem benne.

Ott ragadtam, de nem bántam. Évekig hű társam volt, ahová menekülhettem, ahol kiadhattam magamat, ahol önmagam lehettem.

S mikor befejeztem… egy részem vele halt.

Megjegyzések