Újrakezdés - 15. fejezet


Húzott témakártya: Egy vidám zene

Szavak: busz, kanyar, meglepetés, pír, fekete, szalag, kép, kéz, hely, szoknya

Zene: Totoro 😊

A szeptember egy átkozott dolog. Legalábbis, most így élem meg ezt. Főleg, hogy tudom, ki fog velem szembe jönni a tantanterem ajtajában. Vagyis reméltem, hogy így lesz. Ám úgy látszik új világ, új történéseket is hoz, akár akarom, akár nem. Ugyanis tudni kell azt, hogy annak idején az első három évben a szülőfalumból jártam fel Budapestre.

Mindig négykor keltem és az öt órai busszal indultam. Nagyjából hétre pedig mindig beértem. Persze mindenki ki volt akadva, hogy miért nem kerestem közelebb iskolát, mert ez így maga a pokol. Nos, én nem így gondoltam. Reggelente a buszon mindig tudtam aludni plusz egy órát, senki nem zargatott, hazafelé pedig – a kanyarok és kátyúkat leszámítva – kellemesen tudtam élvezni a tájat, na meg a könyvem lapjainak szépségét.

Szerencsére néha sikerült megúsznom korai kelést, mivel fel volta mentve tesiből. Ahogy most is. Ezt az egy részét nem akartam kihagyni a középiskolának, semmiképpen. Főleg, hogy tízedikben kaptunk egy olyan tanárt, akitől felállt a nem létező szőr a hátamon, de az utána lévő sem volt jobb. Ő aztán még szadistább volt. Igaz, jobb is, mint az első kettő. Mindenesetre nem szerettem a tesi órákat a suliban.

Inkább kikértem azt a felmentést, és inkább megkértem anyát, hogy úszásra hagy mehessek. Meg is engedte szerencsére, így délutánonként, ha alkalmam volt rá, akkor inkább a medencében töltöttem az időt, mintsem a tornateremben, ahol egymást érték a meglepetések.  

Ahogyan most is. Épp a Deák teret hagytuk el, amikor egy kéz megkocogtatta a vállamat. Tudni kell, hogy a metrón is fejhallgatóval – esetenként fülessel – szoktam utazni, valamint mindig van egy könyv a kezemben, akár korán reggel van, akár délután. Most például egy Naruto manga van a kezemben, aminek a felén már túlhaladtam, és épp a Ghibli összes szól a fülbe, így nem kicsit ugrok, amikor az illető megérint.

Ijedten nézek fel a lapokból, majd az illető, s mentem pír költözik az arcomra. Blaskó. Ő meg mégis mit keres itt? Tudtommal vonattal jár, ami a Délibe szokott befutni. Egyszer sem futottam össze vele, amikor régebben ezen a vonalon jártam, s most mégis… most itt áll előttem fehér ingben, fekete farmerben és a tőle megszokott királykék kardigánjában. A hűvös reggelen nem is árt.

-      Bocs – nevet fel, ahogy ijedt arcomat meglátja –, nem gondoltam, hogy ennyire megfoglak ijeszteni. Solar, ugye?

-      I-igen – felelem kissé dadogva, majd gyorsan kikapcsolom a zenét, leengedem a könyvet, valamint elnyomom a késztetést, hogy lesimítsam a szoknyámat. – Hogy telt a nyár, Márk? – kérdezem kedvesen, belevágva a közepébe, mivel nincs igazán kedvem a bájcsevejhez.  Szemmel láthatólag neki sem volt kedve, meg sem lepődik a kérdésen, inkább csak huncutul elmosolyodik.

-      Szuperül. Leszámítva, hogy nem mentem át a pótvizsgán. – Meglepődött arcot vágok, mintha nem tudtam volna. Egy vállrándítással elintézi a dolgot. – Nem ment a dolog na. Ez van.

-      Azért nem bánod, hogy így nem egy osztállyal mész majd érettségizni, szalagavatózni? – kérdezem tőle, mivel tényleg érdekelt mindig, hogy miképpen állt hozzá a régi osztályához. Emlékszem, amikor a régi osztálya ballagott, akkor a tanár úrnak kellett megkérnie, hogy menjen már át hozzájuk a torta felvágáshoz.

Furcsa arcot vágott akkor, de átment, és fogadta az akkor 12. AK osztályt. Kíváncsi tekintettel várom a választ, ám ismét csak megrántja a vállát, majd szól, hogy a következő a Déli-pályaudvar. S tényleg. Leszállunk a metróról, de nem szólunk egymáshoz többet. Persze, nekem szokás szerint viszket a tenyerem, hogy még többet megtudjak róla, hiszen mégis csak nagy szerelmem volt évekig.

De nem. Egész felfelé sétánk alkalmával hallgatunk, így én visszabújok a csellók közé, de azért lopva rálesek, hogy mégis milyen képet vág. Érzelemmentes. Néha rápillant a telefonjára, amikor az rezeg, de azon kívül meg se nyikkan. A suliba beérve is csak odaszól nekem félvállról, hogy meg kell keresnie valakit, aki szinté vele bukott – Joli -, de még találkozunk, az egyszer biztos.

Mosolyogva intek neki, majd a harmadik emelet felé veszem az irányt. Azért persze feltámad bennem a kíváncsiság, hogy mégis miért akarja reggel hétkor megkeresni a Jolit, amikor ő általában mindig késik. Felkuncogok az átlátszó hazugságán, de csak fejcsóválva megyek fel az emeletre. Ahol meglepetésemre Dorka vár. Hevesen integet, majd megpaskolja maga mellett azt a helyet, ahol én szoktam ülni.

Elvigyorodom, majd finoman lépkedve a magassarkúmban, óvatosan lehuppanok a szabad pléd részre. Ismételten kénytelen vagyok kikapcsolni a zenét, pedig annyira szépet játszott most, de valahogy hamar el is felejtem, ahogy Dorka az általa megtudott információkról kezd el beszélni, vagyis a két új diákról, akik megbuktak. Csendben bólogatva hallgatom, ahogy elmondja az alapokat, de sajna ő sem tud ennél többet róluk.

Kint egyre többen lesznek, ahogy telik az idő. Egyre több nyáron nem látott osztálytársunk fut be, üdvözölve minket. Szabina is félszegen köszöntöt, majd megáll mellettem, és elkezdjük kibeszélni a nyarunkat. Nekem sajnálatosan hazudnom kell, vagy csak az emberi programokra hagyatkoznom, mert nem hiszem, hogy díjazná, ha a démonok és orkok elleni vadászatom, vagy épp a kard viadalaim, mágus konferenciám, munkáim nagyon érdekelnék, vagy ha meg is hallgatna őrültnek titulálna.

Így csak annyit mesélek el neki, hogy sok animét néztem a nyáron, rajzoltam, festettem, rengeteget sétáltam, találkoztam egy-két baráttal, jól éreztem magamat. Szóval nagyon átlagosra sikeredik a beszámolom neki. Pedig szívem szerint még azt is elújságolnám neki, hogy lementem a balatoni birtokomra, milyen gyönyörű festményeket készítettem, majd adtam el, valamint, hogy augusztus elejére sikerült beszorítanom Japánt is a menübe, de erről majd később.

Csodásabb nyaram volt, mint az elkövetkezendőkben, de még így is, hogy egy tört részét mondtam el neki, így is eléggé jó volt. Kis diskurzusunknak a tanár úr vet véget, aki a kulcsot lobogtatva, már megy is az ajtóhoz, hogy kinyissa.

Mind bemegyünk a terembe, ám a tanár úr még szíves elnézésünket kéri, még van mit elintéznie a tanáriban. Megköszönjük neki azért, hogy kinyitotta a termet, s elfoglalhatjuk a helyeinket. Szabinával elfoglaljuk a megszokott helyünket – ablak mellett, elölről a második pad -, és folytatjuk ott, ahol abbahagytuk.

Mindenki élénk csevejbe kezd, ahogy elfoglalja mindenki a helyét. Tök jól elvagyunk. Szabina egy pillanatra kimegy a teremből, én pedig megfigyelhetem a többieket. Alig változtak valamit a nyár során. Sokaknak barnább lett a bőre, valaki szőkére festette a haját, ám a legtöbben inkább beszéd és felfogás terén változtak többet, mintsem kinézetben.

Viki például jobban kinyílt. Jobban jár a szája, hangosabb, ugyanakkor megmaradt annak, aki tavaly volt. De valahogy az nem hagy nyugodni, hogy miképpen kezdtek el ők ketten Blaskóval járni. Ha jól emlékszem, akkor egyszerűen elkezdtek egymással chatelni, és hamar összejöttek, alig egy hónap alatt. Érdekes. Vajon ezúttal is így lesz? Jó kérdés. Hátra dőlve a hideg radiátorra, elgondolkozom ezen, amikor besétál Blaskó.

A gyomrom menten liftezik egyet bennem, és hirtelen érdekesnek találom a szoknyámat díszítő fekete masni szalagját. Érzem magamon a meglepett tekintetét, de nem nézek fel, hiába szeretnék. Csendben játszadozom a szalaggal, s valahogy a szívembe elrejtem, hogy már megint megtörtén. Úgy, ahogy annak idején.

Besétál a terembe, meglátom, és mentem megbolondulok. A kémia egy átkozott dolog. Ez már biztos. Félszegen megigazítom elegáns blúzomat, lesimítom a szoknyámat, s felkészülök a szemkontaktusra a hátsó padban ülő Blaskóval, amikor is…

-      Solar! – szólít a nevemen Viki, mire majdnem kiesek a padból. – Na, gyere ide légyszi~! – Kényszeredett mosolyt csalok az arcomra, rábólintok, és igyekszem kedvesen viselkedni, amikor Viki bemutat Blaskónak.

-      Mi már találkoztunk – mondja Blaskó, én pedig érzem, hogy a vörösség elkezd felkúszni a nyakamon. – A Déliben futottunk össze még nyár elején. Épp utazott valahová.

-      Oh – lepődik meg a fél társaság, akik körülöttünk éberen figyelnek.

-      De csak egy pár percre – mondom figyelmeztető pillantást vetve Blaskóra, hogy a ma reggelit meg ne említse, mert kitekerem a nyakát. – Utána ment a vonatom.

Viki ide-oda kapkodja a tekintetét rólunk, ám kérdezni már nem marad ideje, mert bejött a tanár úr, hogy levigyen minket a tanévnyitóra. Meghallgathattuk az igazgató szívélyes szavait, beszámolását arról, hogy mi lesz az év közben, majd nem sokkal később felmegyünk a tantermünkbe.

-      Rendben van, még mielőtt mindenki leül – mondja a tanár úr. – Egy közös képre álljatok össze a terem végében.

Inkább nem panaszkodunk a dologra, hiszen tavaly is ezt csinálta, így mindenki beáll. Mosolygok, magam mellett Szabinával. A gép elkattan, majd neki kezdünk a négy osztályfőnöki órának. Lelkesen jegyzetelünk, írjuk az órarendet, a tanárok neveit, a szombati tanítási napokat, szüneteket, mindent, ami nekünk szükséges.
Szerencsére a szünetekbe sikerül elterelnem a beszélgetést arról, hogy Blaskóval már találkoztunk nyár elején. Azonban a szemem sarkában látom, hogy Viki és Blaskó is néha-néha futólag rám pillant. Ebből nem fog semmi jó származni úgy érzem. 

Megjegyzések