Újrakezdés - 16. fejezet


Húzott témakártya: Rajzolj hozzá valamit

Szavak: könyv, kéz, fog, óra, irodalom, telefon, kabát, fejlemény, idő, változás

Beköszöntött az október. Szerencsésen túléltem az elmúlt másfél hónapot. Már, ami a sulit illeti. Ezt nem tudnám elmondani Blaskóval kapcsolatban. Nem jöttek össze Vikivel. Ami már azért furcsa, mert Viki olyan nyíltan fröltöl vele, hogy többen vérvörössé váltnak, amikor beszólogat neki napközben. De legalább ez is új fejlemény. Mármint a Kapuval kapcsolatban.

Ezek szerint azzal, hogy teljesen törlődött az a jövő, ahonnan én származom, ezzel egy teljesen tiszta lap indult meg a síkon. Bizonytalanabbá vált a következő lépés, amire számíthatok, azonban izgalomra semmi okom nincs. Mágiával még mindig megoldható minden. Az is, hogy a következő hét dolgozatára mik a válaszok, vagy az, hogy legyen sütemény a következő partira. Ami egyre gyakoribb.

A lányok többsége egyre több buliban kezd részt venni, engem pedig rángatnak magukkal. Javarészt józanul, néha kevés itallal élem túl a gyakorta borzalmas éjszakákat, amiket leművelnek a lányok. A szünet előtt egy újabb haloweeni bulira hívnak meg, ám visszautasítom, mondván sok a dolgom az őszi szünetre. Ami félig igaz is. Rengeteg munkát kaptam a mágus világból, amikhez nem kevés könyvet kell felforgatnom, hogy teljesíteni tudjam. Másrészt magányra vágyom. Annyira igyekszem mindent behozni, amit kihagytam annak idején az életemből, hogy lassan már azt az életemet felejtem el, amikor még magamban zokogva vágytam az otthonom melegére.

Az óra kattog a falon, lassan vánszorognak a mutatók egymás után. Még 10 perc van hátra.

Az utolsó óra csigalassúsággal telik, hiába irodalom óra, amit nagyon is szeretek, most valahogy képtelen vagyok rendesen figyelni. Főleg, hogy tisztán érzem a hátsó padból engem figyelő szempárt a hátamban. Már reggel óta figyel engem, mintha valami különleges lenne a meleg pulcsimban és farmeromban. Igaz a lovagló csizma az talán túlzás volt, de hát mit tudtam volna tenni, ha reggel szakadt az eső. Szélsőséges az időjárás most októberben. Egyik nap még szakad az eső, máskor olyan gyönyörű az idő, hogy tényleg lehet hinni azoknak az idilli őszi képeknek.

A tény azonban zavaró. Főleg, hogy napokig átnézett rajtam. Ha elment mellettem a padlót fixírozta, kerültet a tekintetemet, és ha csapat munkára került a sor, akkor egyenesen levegőnek nézett, még ha csapatkapitány voltam akkor is. Idővel persze áttértem én is erre a módszerre. Titkon persze azért érdekeltek a dolgai. Fél füllel hallgattam, mégis előre néztem, vagy a könyveimet bújtam magam előtt. Szabina is gyakorta lekötötte a figyelmemet, akárcsak Dorka és Viki. Mind a ketten eléggé hangosak, erősek lettek egy nyár alatt, s most meg is mutatkozik rajtuk.

Márk azonban… ő akkoriban is titokzatos volt. Keveset beszélt, ritkán volt a teremben szünetekben, s alig tudtunk róla valamit. Még Joli sem, aki már régebbről ismerte. Ő is néha csak tippelni tudott róla. Ebben az egyben hasonlítottunk. Voltak dolgok, amiket szinte soha senki nem látott tőlünk. Ha nem szóltam Szabinának, akkor senki sem tudott rólam semmit az osztályból, senki nem jött még át hozzám, nem aludt nálam, nem kellett attól tartanom, hogy valaki a házunk előtt fog egyszemélyes koncertet tartani, hogy bosszantson.

Meg voltak a maga előnyei annak, ha senki nem tudta, hogy miképpen élek, s ezt most is így látom. Szeretem a szobámat, ahol az én saját birodalmam van. Amit most nagyon is hiányolok. Ismét az órára pillantok, de még mindig van 5 perc az órából. Elfojtok egy mélyről jövő sóhajt, majd a tankönyvbe tekintve úgy teszek, mint aki olvassa a sorokat. Hallom a kréta kopogását, ahogy a tanárnő felír valamit a táblára. Félfüllel hallom az anyagot, le is körmölöm a füzetembe a jegyzetet, ám az érdekesebbé válik, ami a felvillanó telefonom meglátok.

„Suli után tudunk beszélni?” – Márk

A szemöldököm a homlokom közepére mászik, s képtelen vagyok megállni, hogy a vállam felett hátra ne lessek rá. Lesütött szemmel mered maga elé, a telefonja képernyőjét simogatja. Fura. Nem írok vissza neki, nem is nyitom meg az üzenetet, csak lezárom a készüléket és kivárom azt a négy percet az órából, ami hátra maradt. Felesleges bármit is válaszolnom neki. Hiszen mikor kicsöngetnek az óráról, akkor kényelmesen elpakolom a holmimat, s megvárom. Nem látványosan, csak éreztetem vele, hogy nem rohanok én sehova.

Végül megálltam a terem előtt, hogy bevárjam. Hamar ki is jött, ám ahogy meglátott azonnal megdermedt. Mintha valami mumust látott volna. Kérdőn felvontam a szemöldökömet, majd ellöktem magamat az üvegfaltól. A kabátom csak úgy suhogott, ahogy mozogtam, s mintha összerezzent volna a hangtól.

-      Miről szerettél volna beszélni? – kérdezem tőle minden kertelés nélkül, mivel úgy sem lenne értelme a bájcsevejnek.

-      Én… - lesüti egy kicsit a szemét, majd körbe kémlel, mintha kihallgatástól tartana. – Igazából kérdezni szeretnék tőled valamit.

Oldalra billentem a fejemet, mintha csak annyit mondanék neki, hogy nyugodtan megteheti, végig hallgatom. Amúgy is ritkán beszéltünk az elmúlt két hónapban. Szűkszavúan kerülgettük egymást, pedig semmi olyasmi nem történt közöttünk, ami erre adott volna okot.

Márk felmutatja az egyik ujját, majd a táskájából előhalász egy papírlapot. Réginek látszik, helyenként már gyűrött, látszik, hogy sokszor hajtogatták már a négyből kifelé. Márk továbbra sem mond semmit, csak nézi egy ideig a négybe hajtott lapot, majd átadja.

Tétován megfogom a papírt, majd kihajtogatom.

És…

Amit benne találok attól eláll a lélegzetem. Kézzel készült rajz. De nem is akármilyen rajz, hanem egy levél köré kerített rajz. Látszik, hogy álmodozó lány írta a levelet. Ügyes, apró betűkkel, néhol kicsit nagyobbra készítve, mint azt akarta. Festette a betűket. A rajzok aprócskák, mégis lényegre törőek. Beékelve a szövegbe pedig még jobban hangsúlyozzák a mondanivalót.

Ám nem ettől akad el teljesen a lélegzetem, hanem attól, hogy ezt a levelet még én írtam neki. Annak idején, amikor még csak bimbózott bennem a szerelem, amikor még a keze érintésétől is képes voltam vérvörösre pirulni. Akkor még nem ment bennem végbe az a változás, amit a mágusok többsége megél. A fájdalmas tudás, hogy az idő nem fog rajtunk.

Nagy akaraterő kell ahhoz, hogy ne gyűrjem meg a levél szélét, hogy közömbös maradjon az arcom, s ne kezdjek el sírni, amikor elolvasom a sorokat. Annyira erős, annyira szívszaggató, ahogy írtam róla. Ahogy elmondtam neki, hogy mennyit jelent számomra. Azonban soha nem adtam át neki. A fiókom egy olyan részében maradt, ahol csakis én találhattam meg.

S most mégis…

Felpillantok Márkra, aki várakozóan toporog előttem. Ideges, várja a reakciómat. Mondanom kell neki valamit. De mégis mit? Nincs szívem a képébe vágni, hogy ez valami csíny, mert akkor még magamnak is ártanék, hazudnék. Mert minden sora igaz. Bunkó sem akarok lenni vele, hiszen bátorság kellett, hogy ezt a levelet odaadja nekem. Szólásra nyitom a számat, ám megelőz.

-      Tudom, mi vagy – suttogja, hogy csak én halljam. Becsukom a számat, kérdőn felvonom a szemöldökömet, mivel én magam sem értem ezt a kijelentést.

-      Tudod, mi vagyok? – kérdezek, mintha nem érteném, mit akar.

-      Vagyis sejtem – vallja be az igazat. Egy kicsit felengedek, majd visszaadom neki a papírt, amit négybe hajt, és zsebre vágja. – Nem itteni vagy. Vagyis nem ebbe a korba való. Más vagy. Érezni rajtad.

-      Értem – felelem, ezután egy tincset a fülem mögé tűrve, folytatom -, akkor találd ki mi vagyok.

Márk meghökkenve pislog rám, majd csintalan mosolyra húzza a száját, ahogy elfogadja a kihívást.



Megjegyzések