Újrakezdés - 9. fejezet


Húzott témakártya: Egy szomorú zene

Szavak: naplemente, ég, festék, gyász, alkohol, vágy, érintés, gépelés, álmok, csók


Esik az eső. Mintha valaki megnyitotta volna a csapot égben, és képtelen lenne elzárni. Anya már hívott ma reggel. Kérdezte, hogy milyen a tábor. A háttérbe lányok fecsegő hangját varázsoltam, s elújságoltam neki, hogy nagyon jó, hogy mit tanulunk, és hogyan. Jól elbeszélgettünk, elmondta, hogy otthon az öcsém már nagyon unatkozik, pedig a suliból még mindig van hátra.

Jót kuncogok rajta, ám hamarosan bontjuk a vonalat, s ott maradok az eső kopogó hangjával. Lehunyom a szememet, elveszek a hangban. Várok, mintha valaki érkezése lenne a közelben. Egy hatalmasat dörren az ég, villám cikázik át az égen, mire felpattannak a szemeim. Előre nézek, bele a félhomályba.

Valahol a felhők mögött a naplemente narancs-lila árnyalatba borítja a viharfelhők tetejét, s úgy teszek, mintha látnám. Mintha nem ez a gyászos hangulat lenne rajtam úrrá hamar, ahogy esik az eső. Átkarolom magamat, s várok. De nem tudom, hogy mire. Nézek ki az ablakon, unalmamban felkutatom a konyhát valami alkohol után, mire találok egy üveg whiskeyt az egyik szekrényben. Felbontom, adok hozzá egy kevés jeget, és lassan kortyolgatni kezdem a borostyán színű italt.

Kellemesen bizsergeti a torkomat, ahogy lefolyik a nyelőcsövemen. Megforgatom a kezemben a poharat, megkevergetve a szeszt. A jégkocka csilingel a csendben, megtöltve a teret. Akárcsak a gépelésnél, amikor az ihlet megszállja a lelkemet, s papírra vetem életem pontjait, amikor a fantáziám a mágiámon is túl tesz.
Fényes alakokat festek a levegőbe, s hagyom, hogy a fejemben szóló szívszorító szerelmes dalra táncoljanak. Lassúznak, forognak körbe-körbe, én pedig nézem, ahogy színes csíkokat húznak maguk után, akárcsak az ecset a festékkel. Aprócska lábaikon ide-oda mennek, akár egy igazi szerelmespár. Akár egy keringőző pár.

Szerelem.

Mi az?

Egy érzés, mely felforgatja az ember életét. Így tudnám leírni. Életem 30 éve során annyiszor futottam bele ebbe az érzésbe, de mind csalfa volt. Mind csak fellángolt, de nem rejtőzött mögötte igazi vágy. Egyetlen egyszer volt csak. De el is szállt. Mosolyom fakult az évek során, s már csak egy gyengéd érintésre vágytam. Nem akartam mást, csak hogy a másik úgy szeressen, ahogy vagyok, hogy mosolyogjon rám, hogy szeressen úgy, ahogy vagyok.

Valósítsuk meg egymás álmait, csókoljunk úgy, mintha holnap már csak emlékek maradnánk. Persze, ez túlságosan nagy kérés lenne. Már attól is boldog lennék, ha valaki úgy szeretne, ahogy vagyok. Ha nem kellene megjátszanom magamat.

Ismét behunyom a szememet, s elképzelem, ahogy kitárom a karomat, a szerelmem hozzám bújik, s máris minden jobb lesz, máris megnyugszom. Ám karom csak a hideg levegőt húzza hozzám. Egyedül lenni néha nyomasztó, olykor viszont megváltó.

Elveszni a magam dolgában, látni a világot a saját szememmel anélkül, hogy kötődnék. De néha vágyom rá. Néha azonban jól esne, ha valaki reggel felébresztene, ha ott feküdne mellettem, s azt mondaná, hogy szeretlek, jó reggelt. Néha vágyom rá, pedig tudom, hogy halhatatlan létem miatt nagyon kevés esélyem van a boldogságra.

Mindig varázslatot kellene használnom, hogy öregnek lásson a másik, hazudnom kellene neki mindig, hogy mégis mi vagyok. A szívem pedig nem biztos, hogy sokáig bírná. Mégis… vágyom rá. Bármennyire is esélytelen.

Volt, hogy Márkkal is elképzeltem ezt az életet. Elképzeltem, hogy milyen személyisége lehet, milyen ételeket szerethet, s már láttam is magam előtt. De hamar kipukkasztottam ezt a lufit. Elengedtem. Így volt helyes.
Ahogy a felhő is kiengedi a terhét a világra.

Az eső szakad tovább, áztatja a talajt, felfrissítve a levegőt. Készítek magamnak egy bögre teát, bekuckózok a kanapémra, s csak hallgatom, ahogy az eső kopogtatja az ablakokat.

Csilingel, kopog, ropog.

S én hagyom.  

Megjegyzések