Újrakezdve - 3. fejezet


Húzott témakártya: Bánat

Szavak: Kacsa, kék, döbbenet, félelem, bűntudat, filter, oldal, könny, szív, köszönet

Mindenki teli szájjal vigyorog, ahogy várjuk az eredményeket, ki is nyert a diáknapon. Én magam is mosolyt erőltettem a számra, ahogy várunk, élvezem a produkciókat, ahogy egyik a másik után lefut. Többen persze hurrognak mögöttem, hiszen mindenki egy csomó holmit visz fel a színpadra, pedig még előzetesen azt az infót kaptuk, hogy semmi ilyet nem lehet csinálni. Dorka és Viki is puffogott egy sort mellettem, de azért nekik is tetszett az előadás.

Magamban egy jót kuncogtam ezen, hiszen úgy sem az fog nyerni, aki a legtöbb holmit viszi fel, hanem az, aki a legjobban adja elő a választott zenét. A Hair maga igazi klasszikus, de volt itt még Pomádé is. Csak a bőrruhák hiányoztak az egészből. Élveztem kivételesen. A gondolataim ellenére is. Folyton odalyukadok ki, hogy tök felesleges itt lennem.

A bánat egyre jobban kerít a hatalmába, s a szívem is megtelik vele. Mosolyom megfakul, majd teljesen eltűnik, még akkor is, ha érzem a boldogságot pislákolni magamban. Senki nem veszi észre, hogy mi történik velem. Hogyan kerít hatalmába a félelem és a bűntudat. Ki kellett volna iratkoznom, amikor visszakerültem ide. Nem lett volna szabad abba a hitbe ringatnom őket, hogy örökre barátok maradunk. Vagy bármi másba.  

Összeszorítom a fogamat, veszek egy mély levegőt, s ismét felvarázsolom magamra a vigyort. Bár a szemem nem követi. Tapsolok, amikor kell, úgy teszek, mintha egyetértenék azzal, hogy a Star Wars filmet előadó osztály nyer, vagy örülnék a korai hazamenetelnek. Dorka belém csimpaszkodik, s rávesz, hogy menjek el velük egyet a Mamutba. Szinte hagyom magamat elvontatni a plázába. Közömbösen sétálgatok velük, benézünk szinte minden ruha boltba, de még mindig nem találja a két lány, amit keres.

Ami pontosan nem tudom micsoda, mert már az elején elvesztettem a fonalat. Szoknyát, nadrágot, vagy talán pólót? Passzolom. Azért persze én is nézelődöm persze, csak elvétve. Valamit tennem kell a kezeimmel. Kezembe is akad egy pár piros felső, de hamar vissza is teszem, bár tetszik a felirat rajta. Jobban szeretem a kéket. Az is a kedvenc színem. A régi múltamban volt is kék hajam. Befestettem egy pár tincset, és kifejezetten üdítő volt a változás. Önmagamnak éreztem az egészet. Mintha kinyitottam volna Pandora szelencéjét.

-        Oh bocs – mondja egy lány miután belém ütközik. Döbbenten nézek rá, hiszen az előbb még nem volt mellettem, ám szerencsére hamar felfogom, hogy elbambultam.

-        Semmi gond – mosolygok rá kedvesen, majd odébb állok, hogy megnézzem a pulóvereket a másik fogason.

Viszont ahogy kutakodok a ruhák között, egyre jobban unom a dolgot. Még a könyvesboltba sincs kedvem bemenni kivételesen, ami nálam igazán nagy szó. Úgyis csak azt juttatná eszembe, amit a hónapok alatt felfedeztem.

A múltam, amit ismertem teljesen törlődött. Mintha valaki úgy határozott volna, hogy az nem létezik, s áthúzta volna tollal. Persze, az emlékeim reálisak, pontosan úgy fognak zajlani az események, ahogy régebben, de változtathatok rajtuk. A mester szerint valami hasadás történt. Szétesetek az eddig ismert síkok, amik a Nagy Kapunak tudhatóak be.

Önkényesen döntött, s néhány embert vissza is küldött. Nem sokat találtunk meg belőle. Mind ugyanarról számolt be. Erejük teljében egyszer csak a múltban találták magukat. Kedvükre változtattak az eseményeken, mégis pontosan tudták, hogy mi fog leesni, mikor fog épp betoppanni egy vendég, vagy a vadászat során, mikor fog a bokorból felszállni a kacsa. Mindenre tisztán emlékeznek. Mégis… bizarrnak találják.
Ugyanazért, amiért mi is. Tudjuk előre a történéseket, ami viszont olyan, mintha még nem is lapoztam volna a következő oldalra, de már tudnám, hogy ki fog meghalni a végén. 

Ijesztő és kellemetlen. A legrosszabb viszont az álarc. Ebben egyetértettünk. Egyikünk sem lehet teljesen önmaga, hiába mondta a mester ezt nekem.
Képtelenség. Mind annyira belevonódtunk már a mágus világban, annyira részünkké vált, hogy már képtelenség. S mivel ebben az időben még viszonylag fiatalok vagyunk – egyetemista, középiskolás -, így sajna kénytelenek vagyunk még a családunkkal élni, s úgy tenni, mintha átlagosak lennénk.

-      Kitalálunk valamit – mondta a mester, pedig mind tudtuk, hogy esélytelen.

-      Mester – szólaltam meg a tanácskozáson -, a Kapu mindent elpusztított. Nincs hova visszamennünk.

Nincs hová. Az a világ megszűnt. A mágiánk megmaradt. Úgy határoztunk akkor, hogy mind kihozzuk belőle a maximumot, amit csak tudunk. Megpróbáljuk elfogadni azt, akik vagyunk most, s mindent behozunk. Persze pénzügyileg megtehetnénk, hogy ismét megalapítjuk a szövetségünket, elköltözünk, és függetlenek leszünk. Azzal viszont túl nagy gyanút keltenénk.

Így most laza tinédzserként sétálgatok a plázában, mintha nem is tudnám, hogy akár az egész boltot felvásárolhatnám, annyi pénz van a számlámon. Dorka ekkor oda szalad hozzám egy cuki mopszos felsővel, ugrándozik, hogy szép meg minden, de én valahogy csak kényszeredetten tudok mosolyogni.

Még mindig csak aprócska szikrát érzek a mellkasomban. A boldogság most nem akar megtalálni, mint annak idején. Kiüresedve hallgatom, ahogy locsog, és hagyom, hogy elvigyen egy kávézóba, ahol egy-egy kávé kíséretében neki állunk beszélgetni. De nagyon jelentéktelenre sikerül. Annyira, hogy mire kettőt pislantok már otthon vagyok. Anya éjszakás ma, így az öcsémmel ketten vagyunk otthon.

Mind a ketten a saját szobánkban maradunk, alig szólunk egymáshoz. Ahogy a további napokban is szótlan maradok. A bánatom nem akar elmúlni, mindegy hány vígjátékot nézek meg, hány cuki cicás videó kerül az utamba, képtelen vagyok kilábalni. Mint annak idején, amikor beleszerettem általánosban egy srácba, aki visszautasított. Utána is alig álltam fel.

Az egész érettségi szünet úgy fut el, mintha ott se lett volna. Olvastam, varrtam, takarítottam, számítógépeztem, írtam. De legfőképpen fejlesztettem a mágiámat. Vadabbá, hatalmasabbá akarom tenni. Felakarok érni a legjobbakhoz. S mivel kaptam még plusz tizenöt évet, így tökéletesítem ott, ahol csak tudom. Gyógynövényekről és a gyógyításról kezdek el olvasni, alkotásról, alkímiáról. Mindent elolvasok, ami az utamba kerül, s anyám csak pislog, amikor képes vagyok latinul elmondani a betegei betegségének a nevét.

A suliba visszamenni viszont egyáltalán nincs kedvem. Az éjszaka az ágyamon ülve nézek bele a sötétségbe, s azon jár az eszem, hogy nem lenne-e egyszerűbb, ha eltűntetném magamat. Ha megváltoztatnám a nevemet, mindenhol, és elkezdeném a magam életét. Elhagyva ezt a kis tini kort. Azonban ahogy ezen agyalok rájövök, hogy felesleges lenne. Csak gondot okoznék a családomnak. Azt pedig nem akarok. Elég neki, hogy mágus vagyok, még ha titokban is.

Később úgyis megfogják tudni, de akkor már egyedül fogok élni, messze tőlük. Hamar eljön a hajnal, megkezdődik egy újabb nap. Később kell bemennem a suliba, így ráérősen teszem a tea filtert a bögrémbe, majd a zsinórt rángatva élvezem, ahogy kiengedi vérvörös színét. Anya kómásan kijön a konyhába, csinál magának egy kávét, majd odaáll mellém az ablakhoz, hogy együtt nézzük, ahogy a nyár egyre közeledik.

-      Szótlan vagy mostanában – mondja nekem két korty között. – Minden rendben van? – Meglep a kérdése, ám gondosan elrejtem. Ez is része a változásnak. Anyát sose érdekelte túlzottan, mi van velem. Annyit éjszakázott, annyira keveset volt itthon, hogy lassanként már csak szellemként láttuk.

-      Igen – mondom gyengéden, halvány mosollyal az arcomon. – Csak néha elgondolkozom.

-      Min? – kérdezi, s hirtelen rá kell jöjjek, hogy mit is hazudjak neki.

-      A sulin. Meg a jövőn – kuncogok fel. – Néha tudod olyan rövidnek tűnik. Hiszen nem rég voltam általános iskolás, s mindjárt vége a kilencedik osztálynak. Olyan gyorsan halad az idő, hogy alig fogom fel a dolgokat.

-      Nos, igen – ért egyet kelletlenül, majd sarkon fordul, s még visszakiált nekem, hogy visszabújik még egy kicsit az ágyba, legyek jó.

Utána nézek anyám eltűnő alakjának, s hirtelen kiszabadul az a bánat, ami eddig szívemet nyomta. Átjár, elszorítja a torkomat, mágiámat melankólikussá és nyomasztóvá teszi. Ebben a pillanatban döbbenek rá, hogy miért hozott vissza a Kapu. Hogy újra megéljem velük ezeket a pillanatokat. Még ha kicsik is, jelentéktelenek. Hiszen örökké élek. Ahogy anyám negyvenhez közelítő arcát látom rá kell jöjjek, hogy látni fogom megöregedni, majd meghalni. Mindenkit látni fogok meghalni, akit szeretek. 

Elvesztem őket, míg én fiatal maradok, s élem az életemet tovább. Szemem megtelik könnyekkel, egy le is csordul az arcomon, de gyorsan le is törlöm, még mielőtt bárki meglátná. Gyorsan visszafordulok az ablakhoz, belekortyolok a teámba, s ahogy felnézek az égre elmosolyodom. Ezután pedig köszönetet mondok a Kapunak, hogy kapok még egy esélyt arra, hogy tinédzser legyek, s még egyszer felépítsek magamnak egy olyan jövőt, amiről eddig álmodtam, csak most egy másik úton.


Megjegyzések