Novellás kihívás - 2. nap


Húzott téma kártya: Egyedül

Magányos gondolatok

Már elmúlt karácsony. Egyedül töltöttem a szentestét. Karácsony másnapját pedig a barátaimmal, ami elég jó volt. Még nem szóltam nekik, hogy apuka leszek. Hogy hamarosan lesz egy aprócska Voltron baba a csapatban. A legfiatalabb tag. Mindig mosoly költözik az arcomra, valahányszor arra gondolok, hogy milyen lesz, amikor majd a karomban tartom.

Közeleg az új év, egyre közeleg. Én pedig fogalmam sincs mit csináljak. Nagy eséllyel otthon fogok filmeket nézni, mivel semmi kedvem nincs bulizni. Ez az év vége nagyon rosszul sült el. Az ex-férjem tudtommal már beadta a válási papírokat, ám karácsony és ünnepek lévén majd jövőre lesz belőle valami. Szerencsére hamar szét fognak minket választani. Alig félévig voltunk együtt, nem szereztünk semmi olyan nagy dolgot, amin civakodni kell. Nem is akart.

Később egy üzenetben ezt ki is fejtette. Nem akar úgy elválni, hogy ilyeneken vitázunk. Nem akar már tőlem semmit, csak hogy legyek messze tőle. Ja. Tőlem. Meg a felelősségtől, ami egy gyerekkel jár. Nem most másztam le a falvédőről. Eleget láttam már, hogy tudjam, fél. A felelősség nagy dolog, és ő ezt még nem képes vállalni, még nem megy neki. Azért perszer remélem, hogy talál majd maga mellé valakit, akivel képes lesz családot alapítani.

Persze, ezzel nem oldottam meg a „mit csináljak szilveszterkor” kérdést, de azért jól esik elmélkedni rajta. Hogy tudjam, nem én hibáztam, nem én voltam az, aki elijesztette őt. Vagy talán mégis? Nem, ezt verd ki a fejedből, Shiro. Ő adta a kezedbe a gyűrűt, ő csomagolt össze és ment el. Te felelősséget vállalsz azért, mert durván berúgtál, és olyan emberrel feküdtél le, akivel nem kellett volna.

Apuka leszek.

Akkor talán már kevésbé leszek egyedül. Egyszerre jó is, meg nem is. Jó, mert tényleg úgy élem az életemet, ahogy én akarom. Ugyanakkor, amikor arra gondolok, hogy alig pár hete még valaki más is feküdt mellettem az ágyban, valaki mással keltem fel, és éltem együtt az azért néha mellbe tud vágni.

Talán az lenne a legjobb, ha inkább hazamennék. Fel is állok hideg padról, amin eddig ültem, s a csípős decemberi hidegben elindulok haza. Talán el kellene adnom az itteni lakást, fordul meg a fejemben az ötlet. Közelebb költözni a Galaxy Garrisonhoz. Vagy visszaköltözni Japánba. Bár ez utóbbi jóval fájdalmasabb lenne. Évek óta nem jártam otthon. Még persze beszélem a nyelvet, hiszen napi szinte olvasok japánul és beszélek is az ottani barátaimmal. Azonban… egy olyan helyre költözni, ahol bár az anyanyelvemet beszélik, mégis furcsa érzés jár át.

Vajon, ha idősebb lesz, megtanítsam japánul? Ismertessem meg vele? Esetleg tényleg haza kellene költöznöm, és megmutatni neki a gyökereit? Vajon kislány lesz vagy kisfiú? Oh, mennyire kíváncsi vagyok már rá. Pedig még augusztusig várnom kell. Addig még nyolc hónap.

*ping*

A telefonom csippan meg, mire felugrom. Annyira a gondolataimba meredtem, hogy el is felejtettem, hogy merre mentem. Az előző sarkon kellett volna lefordulnom a lakásomhoz.

Pidge: Shiro, holnap át tudsz jönni?

Én: Persze, Pidge, de miért?

Pidge: Az titok 😊

Ajaj, ha Pidge azt mondja, hogy titok, akkor már valami svindli van a dologban. Ám nem kérdezem meg tőle. Úgy sem tudom belőle kihúzni. Ennyire azért már ismerem ezt a lányt. Helyette inkább csak egy smile-t küldök neki, és elteszem a készüléket.

A lakásba belépve a csend fogad, s még az a pici zaj is, amit a levetkőzéssel generálok is elveszik benne. Rádiót kapcsolok, hallgatom a híreket, közben elfogyasztok egy kellemes vacsorát. Este pedig már nem tudom mit csináljak magammal.

Olvasni kezdek, s a keserű gondolataimat mélyen magamba temetem. Az egyedüllét valahogy mindig csendes. A barátok ugyan nincsenek messze, de ha össze is van törve a szíved, akkor nehéz élvezni, hogy magad ura vagy.

Megjegyzések