Novellás kihívás - 10. nap


Húzott témakártya: Egy filmzenéhez írj! 

Zene: The Greatest Showman – Tightrope

Táncolunk. Repít minket a zene egyik lépésről a másikra. Kék szemedbe nézek, s látom benne a világot. Azt, ami soha nem kaphatunk meg. Forgunk körbe-körbe, s kacagunk. De még mindig ott az a keserű érzés. Látom a szemedben azt, amit mindig is akartam. A gyermekem anyja vagy, a nő, aki miatt biszexuális lettem, aki megváltoztatott.
S mégsem lehetsz az enyém. Mégsem lehet olyan életünk, ahogy elképzeltük. Szeretnélek szeretni. Kimutatni, hogy mennyit jelentesz nekem. De nem merem. Mert kötöd magadat egy másik férfihoz. Nem köt össze titeket a házasságköteléke, nem vagyok élettársak, de mégis fontos számodra.

Te sem mersz lépni, és én sem. Az élettáncában megtorpantunk, s csak nézzük egymást. Egymás szemében elveszünk, reménykedünk a jobban. De nem teszünk semmit. Pedig ott van mind a kettőnkben a remény, az élet, hogy egymással legyünk. A vágy, hogy mellettem legyél.

Legyen az akár egy konferencia, akár egy egyszerű vacsora, vagy az ágyam. Veled akarok lélegezni, mindet veled csinálni. A jövőmet akarom veled. De nem lehet. Mert félünk. Olyan ijesztő, nem gondolod?

Akarunk valamit, szeretnénk valamit, amit bár hiába fogunk, mégsem adhatjuk át magunkat neki. Érzem a vibrálást belőled, ahogy hívsz, csábítgatsz, ám még mielőtt tényleg két karomba zárhatnálak, megfutamodsz; rájössz, mégsem olyan jó ötlet ez. S én vagyok oly’ szerelmes beléd, hogy minden alkalommal bevegyem ezt a játékot. Mert vágyom rád, látom a szemedben, hogy te is.

S amikor még is sikerül közel kerülnünk egymáshoz, akár egy röpke éjszaka erejéig is, olyan felvidulttá és boldoggá válunk, mintha a világ nem is létezne. Elképzellek, ahogy fehér ruhában jössz felém, ahogy egymásnak esküszünk, s boldogan élünk, amíg meg nem halunk.
Eljátszom a gondolattal. Néha ebbe menekülök a hétköznapok fájdalmai után, hogy megnyugodjak.

S most, ahogy itt táncolunk, mindenki minket figyel, késztetést érzek, hogy felrúgjam az évek óta tartó játszmánkat, s itt helyben megcsókoljak. Kék szemedben ott ég a tűz, az ajkad csábítóan pillog rám, mintha bármelyik percben rám vetnéd magadat. Akarod. Ahogy én is.

Egy pillanatra közel kerülünk egymáshoz.

De nem tesszük meg.

A zene véget ér. Diszkréten elhúzódom tőled, szememet lesütve egy másodpercig a földet nézem, s azt kérdezem magamtól „Megőrültem?”. A lányom és a szívem választottjának életét tenném tönkre egyetlen csókért? Mélyeket lélegzem, majd rápillantok.

Te is küzdesz magad ellen.

A szíved hevesen ver, akárcsak az enyém, az akaratod pedig tűzzel-vassal kerget „Eszedbe ne jusson!”. Pedig akarod. Szeretnéd, ha végre véget vetnénk ennek a mizériának. Hisz lassan tizenhét éve húzzuk egymást. „Kitartok melletted” üzenem neki némán, mire aprót biccent.

Meghajolok előtted, kezet csókolok.

-      Köszönöm a táncot – udvarias hangom hamisan cseng, de téged ez nem érdekel.

Még utoljára belekapaszkodsz a tekintetembe, egy futó mosolyt küldök feléd, majd átadlak a következő partnerednek, aki táncolni akar veled. Fájó szívvel adom át a kezed Lance-nek, de nem tudok tiltakozni. Remegve hagyom el a táncparkettet, majd viharzom ki a legközelebbi erkélyre, hogy zakatoló, fájó szívemet lenyugtassam. Majdnem mindent felrúgtam! Egyre többet kockáztatunk, egyre merészebbek vagyunk egymással.
Vajon meddig húzzuk még?

Megjegyzések