Arckép

Az óvoda után mindig nehezen tudom rá venni, hogy megüljön a fenekén egy picit. Egész nap játszott, ugrándozott, míg én a munkában nyálaztam át a papírokat egyesével. Mondhatom, még mázlista a gyerekem, hiszen nem sok mindent kell még csinálnia. Elég ha eleget alszik, játszhat és ehet. Mondjuk ez nem teljesen igaz.

It’s ok babe, you pull it off.We still love you.Commission Info!Barátokat szerzett már az óvodában, s ugyan még kissé tesze-toszán, de jól elvannak. Mindig dícsérik a lányom haját, amit reggelente befonok neki, elámulnak, hogy milyen gyors és ügyes. A lányom pedig élvezettel tanítja meg nekik, hogy mégis hogyan kell csinálni. Már amit megtud mutatni. Cserébe persze a lányok is mutatnak neki valamit, amit még ő nem látott.

Élvezi minden percét az óvodának, mégis, amikor érte megyek, akkor olyan sugárzó mosolyt  küld felém, hogy majd szétrobbanok a boldogságtól. Otthon pedig annyit játszik a kutyával, hogy estére talpig sárosan fürdetem meg.

De nem bánom. Ez az életem, és nem cserélném le semmi pénzért. Ma este is rajzolás van terítéken. Pontosabban a festés. Minden tiszta festék, még én is. Az arcom, a kezem, a lábam, mindenhol a szívárvány színei virítanak, mert a lányom kitalálta, hogy akkor ő most portért fest rólam. Viszont elunta, s a végén festék csata lett belőle. Még jó hogy csak a konyhában engedtem meg neki a festő nejlonon. Jól néztem volna ki, ha a kanapéból kellett volna kiszednem a temperát. Most viszont a fehér hajamból szedhetem majd ki.

- Apa! Te egy mestermű lettél! - kiáltja élvezettel, miközben leveszem róla a köténykéjét, majd a ruhácskáját a szennyesbe rakva, a kádba rakom.

- Köszönöm, kicsim. De hogy hogyan fog a hajamból kijönni a festék, az már más kérdés - jegyzem meg, miközben bevizezem a haját.

- Nekem tetszik a hajad - jelenti ki, mire fanyar mosoly jelenik meg a számon. "Ha te azt tudnád, hogyan lett 25 éves koromra hófehér hajam, nem ezt mondanád." Jegyzem meg magamban epésen. Rutinosan masszírozom a fejét, majd öblítem le a habot a hajáról. Kijött. - Olyan vagy vele, mint egy bölcs.

- Valóban? - kuncogom nem túl meggyőzően. - Néha jobb szeretném visszakapni a hollófekete hajamat, mint ami neked van.

- Ne! - jelenti ki nagyot pacsálva. - Én szeretem így a hajadat. Szeretlek úgy ahogy vagy! - Meglepődöm a kijelentésén, kicsit meg is hatódok, ahogy angyali arcán szétterül a mosoly. - Különleges vagy a fehér hajaddal, apu. Legalábbis a csoporttársaim körében. Mindig mondják, hogy olyan fényes, amikor rávetül a napfény, mintha glóriád lenne. Sőt Gizella azt mondta múltkor, hogy irigykedik rám, hogy ilyen apukám van, mint te. Mert magas vagy, fess (ez nem tudom, mit jelent), és a mamája is azt mondja, hogy bárcsak te lennél a férje, nem az apukája.

Nagyokat pislogok ennek hallatán, hiszen így még soha nem láttam a hajamat. De még magamat sem. Az anyukák általában megvetnek, mivel melegként gondolnak rám. Nem tetszik nekik, hogy ingázom a Föld és a Corméra között, hogy úgy nevelem a lányomat, ahogy. Soha nem gondoltam magamat fessnek, lehengerlőnek. Hiszen ha azt veszem még mindig kissé tinédzsernek érzem magamat. A galrák tevékenysége után jóval magasabb lettem, a karjaim, lábaim megnyúltak, mint kamaszkoromban.

A mosdó előtt állva belenézek a tükörbe. A sok festék alatt nem látom azt, amit a lányom. Forgatom a fejem jobbra-balra, nézem a kezemet, a lábamat, s nem látom. Kérdőn nézek rá, mire csak felnevet.

- Jaj, te csacsi - nevetgéli jóízűen. - Én szépnek látlak, és ez a lényeg. Játszunk kacsa háborút? - A szavam elakad, nagyokat pislogva meredek rá. Azonban nem vitatokozom vele. Abban igaza van, hogy ha ő szépnek lát, akkor más véleménye már nem számít.

Így boldogan állok be kacsa háborúzni.

Megjegyzések